Selam arkadaşlar! 🙋 Hepsiburada’da satış yaparken hepimizin başına gelen o durumu konuşalım: Politika değişiklikleri! Bir gün her şey normal, ertesi gün yeni bir kural, yeni bir komisyon oranı ya da “bunu niye yaptılar ki?” dedirten bir güncelleme. 😅 Satıcıları çileden çıkaran bu dertleri masaya yatıralım, çözüm yollarını arayalım. Senin de başına geldi mi, hadi anlat!
- Aniden Değişen Komisyon Oranları: “Bu Yüzde Ne Ara Yükseldi?”
Sorun: Hepsiburada’nın komisyon oranları (kategoriye göre %4-20 arası) bir anda değişebiliyor. Mesela, dün %10’du, bugün %15 olmuş, kâr marjın daralıyor. “Bunu niye haber vermediniz?” diye isyan edenler var mı? 😖
Çözüm Arayışı:
Satıcı panelindeki “Komisyon Oranları” sekmesini haftalık kontrol et. Hepsiburada genelde buradan duyuru yapıyor.
Fiyatlarını dinamik tut, komisyon artarsa ufak promosyonlarla (örneğin, kargo bedava) müşteriyi kaçırma.
Sen ne yapıyorsun? Komisyon artışlarına karşı taktiğin ne, paylaş da öğrenelim!
- Yeni Kurallara Uyum Zorluğu: “Bu Kuralı Kim Koydu?”
Sorun: Hepsiburada bir anda “24 saatte kargoya ver” ya da “ürün açıklaması böyle olacak” gibi kurallar koyuyor, ama haberin son anda oluyor. Uymazsan ceza puanı kapıda!
Çözüm Arayışı:
Hepsiburada’nın satıcı e-postalarını ve duyuru sayfasını takibe al. Önemli değişiklikler genelde buralarda paylaşılıyor.
Bir takvim tut, yeni kuralları not et. Mesela, kargo süreleri için telefonuna hatırlatıcı koy.
Soru: Yeni kurallara nasıl ayak uyduruyorsun? Bir sistemin var mı?
- Ceza Tehdidi: “Hesabım Kapanır mı Diye Korkuyorum!”
Sorun: Bir müşteri şikayeti ya da kural ihlali yüzünden ceza puanı alıyorsun, üstüne “tekrar olursa hesap kapanır” uyarısı geliyor. Satıcılar diken üstünde! 😓
Çözüm Arayışı:
Hepsiburada destek ekibiyle hemen iletişime geç, durumu netleştir. Ceza detaylarını satıcı panelinden kontrol et.
Müşteri mesajlarına hızlı ve kibar cevap ver, şikayetleri çöz. Bazen bir özür bile cezayı önler.
Hadi konuşalım: Ceza puanı aldın mı? Nasıl çözdün, sırrını paylaş!
- Politika Bildirimlerinin Belirsizliği: “Ne Değişti, Anlamadım!”
Sorun: Hepsiburada’dan gelen bildirimler bazen öyle karışık ki, “şimdi ne yapmam lazım?” diye kalıyorsun. Yeni kural mı, öneri mi, zorunluluk mu, belli değil.
Çözüm Arayışı:
Satıcı panelindeki “Duyurular” kısmını düzenli oku. Önemli değişiklikler genelde buraya düşüyor.
Hepsiburada’nın satıcı eğitim videolarını izle, bazen kurallar orada daha net açıklanıyor.
Sen ne diyorsun? Bildirim karmaşasından nasıl kurtuluyorsun?
Birlikte Çözüm Bulalım!
Hepsiburada’nın politikaları bazen hepimizi yoruyor, ama yalnız değilsin! 😊 En gıcık olduğun politika değişikliği neydi? Veya bu dertlere karşı bulduğun süper bir çözüm var mı? Yorumlara yaz, hepimiz faydalanalım! 🚀